2013. május 6., hétfő

Billentyűzetpróba egy, kettő, három

Elég hosszú ideje dédelgetem már azt az álmot, hogy lábaimat amerikai földre vetem, és alkalmam lesz beleszagolni milyen is az élet az Egyesült Államokban.
Valamikor 2011 első felében döntöttem úgy, hogy a diploma után nekivágok majd a nagy kalandnak. Aki nem ismerne közelről, azt most egy kicsit beavatom az előzményekbe (is).

Öt évvel ezelőtt - az érettségi után - úgy döntöttem, hogy kimegyek Angliába egy évre nyelvet tanulni. Közel egy évet dolgoztam Nottingham közelében au-pairként. Egy háromgyermekes angol családdal laktam, miközben segítettem nekik a gyerekeket kordában tartani. :) Miután hazatértem, tudtam hogy - a rövid külföldre látogatásokon kívül - szeretnék még majd valamerre "csavarogni", addig míg fiatal vagyok. Két évvel ezelőtt ahogy böngészgettem a neten, ráakadtam egy nagyon szuper ügynökségre (Au pair in America), akik aupaireket közvetítenek ki az USA-ba. Hát, itt vette kezdetét az Amerikáról való álmodozás.

Még várni kell egy kicsit a kiutazásra (szeptemberre tervezem), de pár hete már regisztráltam a rendszerbe. Szép lassan töltögetem az adatlapot, a referenciákat begyűjtöm azoktól a családoktól, ahol babysitterkedtem az elmúlt években, és végül - de nem utolsó sorban - készülök a záróvizsgámra, hogy júniusban diplomás óvodapedagógus lehessen belőlem. :)
Mivel óvónéniként jelentkezek a programba, ezért én nem sima aupair, hanem "extraordinaire" leszek, ami kb. csak annyit jelent, hogy egy kicsivel több pénz jön  majd a házhoz. De hogy ebből származik-e majd előnyöm a családkeresési procedúra során, az majd kiderül... Az ügynökség szerint a szakképesítéssel rendelkező aupair-ek nagyon gyorsan elkelnek. Hát, legyen így! :) Remélem sorszámot fognak majd tépni hozzám a jobbnál jobb családok, és sikerül jól választanom. Na de hamarosan minden kiderül...

Ha túlestem a papírmunkán, újra jelentkezem.

Nincsenek megjegyzések: